Incidències

Reus Transport amplia el sistema innovador de bus a demanda a l’Escola d’Idiomes, l’Escola d’Art i l’Escola Alba

Després del balanç positiu del pla pilot iniciat el gener a Mas Carpa, l’empresa municipal de transport urbà aplicarà el sistema de bus a demanda per millorar el servei a l’Escola Oficial d’Idiomes, l’Escola d’Art i Disseny i l’Escola Alba. El servei començarà al setembre, quan comenci el nou curs escolar.
Actualment, Reus Transport ja disposa d’una parada a l’Escola Oficial d’Idiomes i a l’Escola d’Art i Disseny; i una altra a l’Escola Alba, que disposen de 8 expedicions diàries durant la temporada escolar, de setembre a juny, entre les 9 del matí i les 9 del vespre, aproximadament. Amb la instal·lació del sistema de bus a demanda a la zona, les dues parades milloraran substancialment el servei, que passarà de 8 expedicions diàries durant el curs escolar a gairebé 30 al dia durant tot l’any (el mateix servei que té la parada de l’Institut Pere Mata, des de les 6 del matí a les 9 del vespre).
En aquest cas, entre les tres escoles, sumen més de 1.000 usuaris potencials, que a partir de l’inici de curs podran tenir la mateixa freqüència de pas que qualsevol altra parada de les línies 30 i 31 i, a més, durant tot l’any. Com en el cas de Mas Carpa, el sistema de bus a demanda preveu que l’usuari avisi des de la parada 10 minuts abans de l’hora de pas prevista perquè l’autobús de la línia es desviï i s’hi aturi. Les línies 30 i 31 connecten el centre de la ciutat amb l’Institut Pere Mata, quan es premi el botó des de les dues parades instal·lades a les escoles, el bus continuarà el recorregut en comptes d’acabar davant del Pere Mata.
Per fer possible aquest innovador servei de transport a demanda, les dues parades ja existents –una a l’Escola d’Idiomes i una altra a l’Escola Alba– s’habilitaran amb la tecnologia necessària per comunicar en temps real amb el Centre de Control Central de Reus Transport i AMERSAM. Amb una inversió de 2.000 euros, Reus Transport instal·larà dins dels monòlits existents un sistema de comunicació GSM perquè, des de la mateixa parada, els estudiants que vulguin agafar l’autobús per desplaçar-se fins al centre de la ciutat només hauran de prémer un botó per avisar 10 minuts abans de l’hora prevista de pas perquè el bus s’hi aturi. Si l’autobús s’agafa al centre de la ciutat, el viatger haurà d’avisar al conductor perquè continuï fins a les escoles després de l’Institut Pere Mata.
El sistema de comunicació que incorpora la parada de Mas Carpa posa en contacte l’usuari que vol agafar el bus amb el Centre de Control, des d’on s’avisa el conductor de la línia perquè en sortir de l’Institut Pere Mata continuï el trajecte fins a les escoles. Com en el cas de Mas Carpa, per evitar un mal ús del servei de bus a demanda, l’usuari s’haurà d’identificar en el moment de fer la trucada des de la parada.
Aquest sistema pioner de transport a demanda està pensat per parades o barris amb pocs usuaris i permet ampliar el servei a un cost reduït, optimitzant els recursos d’una línia regular, en aquest cas, les que uneixen l’Institut Pere Mata amb el centre de la ciutat. Per Reus Transport, la incorporació del sistema de bus a demanda suposa una millora perquè actualment el bus arriba 8 vegades al dia a aquesta zona, encara que en alguna de les expedicions no hi hagi cap viatger a les parades. A partir del setembre, només hi anirà si hi ha una petició prèvia d’algun usuari des de les parades. El recorregut d’anada i tornada des del Pere Mata suposa uns 2 quilòmetres més, poc més de 2 minuts en el còmput total de la línia.
Mas Carpa, una prova positiva
En el cas de Mas Carpa, el primer barri de la ciutat on Reus Transport va instal·lar el servei de bus a demanda, el sistema ha funcionat correctament, sense cap problema, i la tecnologia es manté en bon estat. Pel que fa al nombre d’usuaris, la mitjana és d’un servei d’anada i tornada cada dos dies. Des d’aquest mes de maig, a més, l’horari s’ha ampliat fins a les 11 de la nit per les noves expedicions que fa la línia 50 a l’Aeroport durant la temporada turística i amb servei en els dos sentits de la línia, també de Mas Carpa cap a l’Aeroport.
La regidora de Promoció Econòmica i consellera delegada de Reus Transport, Alícia Alegret, afirma: «el sistema de transport a demanda ens permet oferir el servei de transport municipal a un cost mínim i millorar la qualitat del servei a aquests tres centres, amb un nou horari que s’adaptarà més fàcilment a les necessitats de la comunitat educativa». Alegret també destaca que aquesta iniciativa és fruït de l’experiència satisfactòria que ha suposat el pla pilot engegat a Mas Carpa fa uns mesos: «En aquell moment ja vam anunciar que Reus Transport es plantejava ampliar el bus a demanda a altres zones de la ciutat si els resultats eren positius. Ara s’ha escollit estendre’l a la zona educativa situada prop de l’Institut Pere Mata perquè compleix les característiques requerides pel servei: una línia regular propera, un públic potencial i una inversió mínima». Un cop decidida la instal·lació dels bus a demanda a la zona, Reus Transport ja treballa perquè comenci a funcionar el proper mes de setembre.
Comparteix aquest contingut

Ús de les cookies

Aquest lloc web utilitza les cookies perque tingueu la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per l'acceptació de les esmentades cookies (galetes) i l'acceptació de la nostra política de cookies, cliqueu l'enllaç per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies