Ajuntament de reus

Dimarts, 17/03/2015

L’enquesta entre els usuaris de Reus Transport l’any 2014 torna a qualificar el servei amb un notable: un 7,41 de puntuació mitjana en una escala de 0 a 10. Tots els aspectes obtenen notes al voltant del 7 i els més valorats són els referents a la informació, la conservació i neteja dels vehicles i la imatge dels xofers. La consulta també apunta un canvi de perfil del viatger: baixa l’edat mitjana fins als 47 anys, la majoria són persones actives i augmenta un 6% la freqüència d’ús del transport públic, més de la meitat dels enquestats fan servir l’autobús cada dia.

Aquestes dades provenen de la consulta de satisfacció elaborada a partir d’una mostra de 700 clients la tardor de 2014. La nota mitjana és un any més de notable amb un 7,41 –mig punt inferior a la valoració de 2013, amb un 8 de mitjana. La darrera mostra també fa visible un canvi de perfil: l’edat mitjana dels usuaris passa de 53 a 47 anys i creix el tram d’usuaris que tenen entre 20 i 39 anys; les persones actives també augmenten i les dones continuen sent majoritàries, amb un 80% del total d’enquestats.



ENQUESTA 2015 1

Cada dia, dues vegades
L’evolució de la freqüència d’ús també és positiva: el percentatge de persones que agafen el bus cada dia supera el 52%, la segona xifra més alta des de l’any 2002. A la vegada, es manté per sobre del 30% el gruix d’usuaris que utilitzen el servei de manera regular, dos o tres dies per setmana i la resta d’usuaris ho fan més esporàdicament.

El regidor de Promoció Econòmica i Ocupació, Marc Arza, afirma: «Més de la meitat dels usuaris de Reus Transport fan servir l’autobús cada dia, això demostra la confiança que tenen en el servei de transport públic de Reus, un servei eficient, puntual i que connecta la ciutat. El perfil és el d’un client fidel i alhora exigent: cap de les persones enquestades suspèn el servei i la nota mitjana global es manté en el notable, tot i que baixa unes dècimes respecte l’any passat; això ens impulsa a continuar treballant per oferir un bon servei i millorar-lo encara més gràcies a l’avaluació que en fa l’usuari.»

ENQUESTA 2015 2

La imatge dels xofers i la neteja, el més valorat
Si ens fixem en els aspectes referents a la planificació, els més ben valorats per part dels usuaris són la ubicació de les parades, els recorreguts de les línies, els horaris, la freqüència de pas i l’estat de conservació de les parades. L’apartat que analitza els aspectes relacionats amb el funcionament és on es troben les notes més altes; amb 8,8 per a la imatge dels xofers –un 67% dels enquestats la valora amb un excel·lent– i un 8,1 per a la neteja dels autobusos. També obtenen bona nota la conservació, la comoditat i al seguretat dels autobusos.

Per últim, els aspectes que tenen a veure amb la comunicació i la informació, es mantenen o milloren les bones puntuacions obtingudes els darrers anys, amb els cartells electrònics amb informació real del temps d’arribada del bus al capdavant, gairebé un 60% dels usuaris els hi atorga una puntuació entre 9 i 10. Ara la xarxa de Reus Transport ja compta amb 32 parades equipades amb aquest sistema. Justament, aquest 2015 està previst instal·lar-ne tres més: un a l’avinguda de Sant Jordi, davant del futur centre comercial; un altre a l’estació de tren i el tercer a l’estació d’autobusos.

ENQUESTA 2015 3

Més de 2,3 milions de passatgers el 2014
Les dades corresponents a l’exercici 2014 consoliden el volum de passatgers de transport urbà per sobre dels 2,3 milions l’any: Reus Transport va tenir durant 2014 2.317.794 usuaris, un 1,6% més que l’any anterior, quan la xifra total es va quedar en 2.281.915 viatgers. Aquest increment és deu a la reordenació de les línies i al creixement de la línia 60, que dóna servei al nou Hospital: augmenta un 11,5% i va acabar l’any amb 267.308 usuaris.

La línia amb més volum de passatgers va ser un exercici més la L20, que travessa la ciutat des del barri Immaculada a Sant Josep Obrer i l’Hospital, amb més de 970.000 usuaris, el que significa un 42% del total. El binomi L10 i L11, que uneix el barri Montserrat amb el Barri Gaudí i l’Hospital, es consolida com la segona línia amb més demanda amb 848.718 usuaris, un 36% del total.

2015, transport públic al mateix preu
Enguany va començar amb diverses novetats a la xarxa de transport urbà per millorar la prestació de servei als barris del sud de la ciutat i cobrir les necessitats de Mas Iglesias. Aquest 2015 Reus Transport també ha incorporat informació interactiva a les parades i a la nova guia de transport. Els preus s’han congelat, el bitllet senzill costa 1,25 euros; el bitllet del servei especial a l’Aeroport, 3 euros i el títol de transport més utilitzat, la targeta de 10 viatges, 7,90 euros.

Paràmetres de la consulta
L’enquesta, elaborada pel gabinet CERES, es basa en un univers de treball format per tots els usuaris de Reus Transport que van utilitzar el servei entre el 3 de novembre i el 5 de desembre de 2014. En total, s’han consultat 700 usuaris distribuïts per obtenir una mostra suficient de totes les línies de la xarxa, tenint en compte els índexs reals d’utilització de les diferents línies i de les parades de cada línia. Segons l’empresa encarregada de l’anàlisis de les dades, l’error mostral que cal assumir per a les dades globals és del 3.1%.

http://www.reus.cat/noticia/els-usuaris-tornen-valorar-reus-transport-amb-un-notable

 

http://reusdigital.cat/noticies/reus/els-usuaris-posen-un-notable-al-servei-de-bus-de-reus
http://www.naciodigital.cat/delcamp/reusdiari/noticia/10635/cau/mig/punt/valoracio/part/dels/usuaris/servei/autocar/reus